Min värsta kritiker, jag mig och mitt

Förlåtelse är inte en känsla utan ett val. Detsamma gäller med kärleken.

Livet handlar egentligen om våra vardagliga val och dess konsekvenser för framtiden. Därför blir det lätt förbryllande när dagens kortsiktiga tänkande alltför lättvindigt låter känslorna styra. Jag vill ha, NU! utan minsta omtanke hur det påverkar morgondagen. Man är för upptagen med att sätta den ena foten framför den andra att man gärna missar allt det man kunde sett bara man lyft blicken en aning. Lite samhällskritiskt, eller kanske mest självkritiskt.. För hur ofta går man inte bara på känsla för att sedan sucka efteråt över hur man kunde vara så naiv. Suck, ja. Man lär väl sig av sina misstag heter det ju, men vissa saker lär jag mig hellre utan misstag. Som att välja att älska och förlåta, vare sig jag känner för det eller inte..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0