Powerless/Fredagsmys

Vid lunch gick strömmen på hela Grimerud och vi stängdes inne av regnet. Tre timmar av Phase10 senare blinkade det till alla lampor sprakade igång igen. Stange El-bilen fick ungefär samma uppskattning som glassbilen skulle fått en solig dag.
Tacksamheten över den återfunna elektriciteten till trots, nu vill jag bara ut! Tyvärr är ju verkligeheten den att jag är alldeles för bekväm för att ta mig ut medan det fortfarande regnar. Det är som om man är både lamslagen och rastlös på samma gång och man kan inte annat än att sitta och stirra ut på regnet. En droppe på rutan, två droppar på rutan... tusen droppar på rutan. Åh, vill hellre drömmer hellre om soliga dagar där man kan ligga på en filt i gräset och sola sig, rycka grässtrån med tårna, spela volleyboll, ta en kvällspromenad medan det fortfarande är varmt, få en puss på kinden.. Allt det där som hör en fin sommardag till. Jag får väl ändå tacksamt medge att fotbolls-VM inte kunde kommit mer lägligt. Snart ska vi bort till studion och campar nog där resten av denna kväll.

Hoppas i alla fall att ni har det soligt och skönt och får njuta av lite söndagsmys!

PS. Norrmännen har även de infört fredagsmyskonceptet och gör reklam med "samma" låt, lite fascinerande men ganska trevligt. Härligt att man kan dela med sig av ett vinnande koncept! Måste nog säga att jag tycker orginalen slår lite högre men ni kan ju bedöma själva!


Norskt fredagskos


Svenskt fredagsmys


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0