Glasyr och styr


Idag blev det ett första försök att göra muffins med glasyr på, har nog blivit inspirerad av allt för flitigt studerande av fina cupcakes på google. Kan inte riktigt säga att resultatet av mitt muffinsbak blev som jag tänkt mig, men det smakade bra i alla fall. Har nog till slut fått slått fast att jag tycker det är väldigt trevligt att baka, något Rickard är minst sagt nöjd över. Och ännu trevligare och roligare lär det väl bli när vi får en egen fungerande ugn. Den dagen, den lyckan. Tills dess får vi njuta av sällskapet i jentegangen, och tacka för att de tålmodigt står ut med oss och vårat ständiga rännande fram och tillbaka med bakplåtar och bunkar om vartannat.

Nu är det i alla fall dags att sova, kvällen avslutades med volleyboll, te och ballerinakex på Heather och Anderas veranda och en omgång Bohnanza. Underbara sommarnatt! Sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0