Tours


Laddaren till datorn är kaputt men annars är det mesta på topp! Tours är en härlig stad med mycket historia, församlingen vi arbetar med är dessutom som en enda stor familj så vi känner oss väldigt välkomna. Rickard och jag bor hemma hos Stacy, en brittisk missionär som just börjat arbeta i kyrkan. Rena lyxen så här långt, vi blir bortskämda av våra värdar och njuter så mycket vi bara kan. Så här långt har vi hunnit med lite sightseing och att medverka på en gudstjänst och en ungdomsgrupp i församlingen. Vi var även på en gemensam gudstjänst för alla församlingar i Tours, allt från katolska kyrkan till evangeliska frikyrkan. Något de gjort flera gånger om året i över tio år nu, bra ekumenik med andra ord!

Ikväll var vi på ett "språk-café" och träffade utbytesstudenter från världens alla hörn, jag satt med ett gäng amerikaner och gladdes över att tänka och prata engelska. Så, so far, so good. Imorgon har vi ledigt så då tänkte jag tvinga med mig Rickard ner till centrum för att spana på gamla fina slott (som Tours är känt för), titta lite i butikerna och kanske ta en kopp kaffe och en croissant. Vi får väl se!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0