Paris hand i hand


Precis när vi klivit av metron i Châtelet blir jag jätteförtjust när jag får syn på den fina karusellen framför Conciergerie Palais de Justice och langar upp kameran för att knäppa min första bild. Till min stora förskräckelse har jag glömt minneskortet i datorn i lägenheten, så vi fick glatt slösa fyra metro-biljetter och en halvtimme på att åka fram och tillbaka för att hämta minneskortet.. Håhåjaja.

Conciergerie Palais de Justice, med en rink för romantisk skridsko-åkning framför. Därav diverse strålkastare. Väldigt fascinerande med alla pampiga byggnader överallt.

Turist, javisst!

La Seine

Efter besöket på Notre-Dame strosade vi runt i St-Michel i universitetskvarteren innan vi åkte vidare till St-Lazare för att besöka vårat favoritköpcentrum Citadium sedan i våras. Efter det blev det till att avnjuta en välförtjänt paus på Starbucks! Det blev även ett McDonald´s-besök och lite fönstershopping i enorma Printemps innan vi åter satte oss på metron för att avsluta dagens sightseing.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0