Sjuka aktiviteter

När jag var liten och sjuk tyckte jag om att..

..sitta på frysboxen hemma i förrådet och pyssla och filosofera. Där var det alltid varmt och skönt. Eller..


..krypa in i ett varmt täcke, dricka te, äta choklad och se på film. Ungefär som idag.

Jag fick ett så fint meddelande av Maggis mamma Maggan förut, hon skrev:
"Usch, inte kul. Kom ihåg fyra V: vila, vätska, värme och vänlighet. Det är vad du behöver. Jag kan just nu ge dig "vänlighet", d.v.s. jag tänker på dej och ber för dej."

Jag har fått mycket värme och vänlighet såhär långt. Nu sitter jag med ett glas vatten i handen och ska snart krypa ner i sängen och vila.

Kommentarer
Postat av: Maggi

Min mamma, hon är klok som en bok ;)

2009-09-05 @ 19:39:46
Postat av: Anna Matilda Josefin

Du, det är hon faktiskt! Härligt att vi alltid har den slutsatsen.

2009-09-05 @ 22:58:54
URL: http://frokenfru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0