d t s

Nu är de här! Och jag är bara så glad. Allt slit de senaste veckorna blir bara så värt det när eleverna kommer hit. Och de är så många, och pratar hela tiden. Det är jättekul. Jag vet inte vart jag ska börja. Vi fikade ihop och hade lite introduktion nu ikväll. Nu är de flesta på sina nya rum och lär känna sina nya rumskompisar. Man blir lite lätt nostalgisk och tänker på hur man själv tyckte att det var. Helt plötsligt på en helt ny plats där allting är annorlunda, och bättre än vad man hoppats på! Jag undrar vad de tänker på. Vilka som är överlyckliga över att äntligen vara igång, vilka som är oroliga och längtar lite hem, vad de väntar sig av de kommande månaderna. En sak som kommer ske är i alla fall säker - förändring! Om ingenting har förändrats efter sex månader, då är det någonting som blivit fel. Förändring är bra. Just nu finns det nio av dem i våran korridor. Och lite fler än tio stycken till utspridda runtikring gården. Imorgon får jag se dem nyvakna, med rufsigt hår och bra eller dåligt morgonhumör. Det blir nästan ännu roligare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0