Huvudbry

De här dagarna är fyllda med väldigt mycket tankar.. Om nutid och framtid. Det är väldigt enkelt att sakna "hemma" och allt som finns där; familj, vänner och minnen. Och väldigt mycket glädje! Ibland önskar man att man kunde packa väskorna på en gång och flytta tillbaka till kära Sverige, men oftast önskar man bara att man kunde vara där lite oftare och lite längre. Vi har varit i Norge i snart ett och ett halvt år och man kan väl säga att vi har kommit in i vardagen här. Det är inte längre så nytt och spännande, mer stabilt och man har en känsla av att man börjar ha lite koll på läget.. Men jag tror att det är då som det är som allra viktigast att låta sig överraskas, att vara öppen för nya idéer och utmaningar. För allvarligt talat, hur kul är det att vara bekväm i längden? Om man inte tillåter sig att hitta spänningen i vardagen så kommer man till slut börja leta efter den någon annanstans, på en plats där man tidigare vet att man hittat den eller så drar man ut på nya spännande äventyr..

Men nu är jag här, och så länge jag är kvar så vill jag att jag ska känna att jag gör det mesta möjliga av det.. För jag vill inte se tillbaka på den här tiden och känna att jag inte gav det jag hade att ge, sådana känslor ger bara en rejält dålig eftersmak. När jag drar härifrån ska jag vara glad som bara den och väldigt nöjd och tacksam för vad jag har fått uppleva, då är jag redo för allt som kan tänkas vänta på oss där ute i stora vida världen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0