Always enough

Häromdagen läste jag klart Heidi & Rolland Baker's bok Always enough och fick en väldig längtan efter att åka tillbaka till Afrika! Boken handlar om "missionärsparet" Baker's arbete i Mozambique - ett utav världens fattigaste länder - med att ta hand om gatubarn och plantera församlingar. Afrika är väldigt speciellt, och har man en gång varit där så har det satt spår i hjärtat.. När jag var i Sydafrika på min outreach under min DTS träffade jag en liten flicka som hette Susan; hon var fyra år, kavat som få och med världens lurigaste leende. Hon fick leka med min kamera och förstod direkt hur den fungerade, hon tog i så att kroppen skakade varje gång hon skulle trycka av för att ta ett nytt foto. Vi kom till hennes by varje vecka för att laga mat till barnen där, vanligtvis åkte föräldrarna in till staden för att arbeta och lämnade barnen själva, till att ta hand om varandra. Många av dem gick utan mat hela dagen.. Varje gång vi kom så kom Susan och satt i mitt knä, och jag fick hålla om henne och leka med henne. Det var höjdpunkten på hela veckan! Sista gången jag såg henne var hon sjuk och väldigt trött, hon satt länge i mitt knä, höll sina armar om min hals och pratade med mig. Jag förstod ju inte, men några utav de äldre flickorna som kunde lite engelska berättade att Susan frågade om jag kunde ta med henne hem till mig, om hon kunde få komma och bo hos mig.. Då grät jag länge medan Susan var i mina armar, för jag kunde ju inte. Ända sedan dess har jag lovat mig själv att jag en dag ska åka tillbaka. Jag gråter fortfarande ibland när jag tänker på henne, ibland skrattar jag, för hon var så fantastisk. Man känner sig väldigt maktlös, men jag kan i alla fall be för henne, och be att jag en dag ska få träffa henne igen..

Jag och Amber är helt omringade av barnen i byn, vi sitter och sjunger och leker medan de andra i teamet förbereder maten.

Susan och jag hemma hos underbara Ursula som ordnade maten för barnen, och har gjort det i flera års tid! Trots att hennes familj inte var speciellt rik så köpte de varje vacka in mat och lagade åt cirka fyrtio barn. Hon är en sådan otrolig inspiration!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0