Sliter mitt hår i förtvivlan

GRIMERUD, FORTFARANDE. Nu har jag suttit och svettats och slitit mitt hår i närmare två timmar för att få klart den där artikeln jag nämnde häromdagen.. Det är svårt. Svårt när det handlar om en levande person, som man dessutom känner. Det är inte påhittat skvaller om någon kändis eller en uppsats om någon fantasifigur under svenskan i högstadiet. Det här är liksom på riktigt! Man kan inte anpassa fakta eller överdriva för då är det helt plötsligt inte längre sant.
Det är svårt. Svårt på riktigt. Kanske är det klart i alla fall.. Jag har skickat den till Merete, den intervjuade själv, på knagglig svorsk för att få det godkänt. Går det bra med henne så spelar det inte så stor roll vad andra tycker sen, för då vet jag i alla fall att det jag skrivit är sant. Och det är viktigt, i alla fall för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0