Nu får det vara nog!

Nu, nu är det slut på dubbelbokningar och dåliga ursäkter! Jag har äntligen skaffat mig en almanacka. Man kan vara lycklig för mindre än det. Jag återvälkomnar struktur och gammal hederlig ordning och reda! Dessutom har vi börjat skriva ner våra utgifter. Man känner sig ansvarsfull som bara den. Sist jag försökte fick jag mest dåligt samvete för allt jag spenderade under kategorin Nöje.. Men nu är det slut på det med. Har forskat lite i ämnet och till min stora förtjusning (eller mest förvåning) tillhör detta den nya trendiga rörelsen Downshifting. Vad är då detta? Ett amerikanskt påfund som strävar efter högre livskvalitet och medvetenhet om hur vi spenderar vår tid och våra pengar. Ta en ordentlig koll på vardagen och se om du verkligen befinner dig i den livssituationen du önskar, om inte; varför? Ja, kort och gott handlar det väl om att minska stress och helt enkelt försöka hitta ett sätt att få mer tid för viktiga saker. Nog om detta. Om jag får ett bättre liv på grund av dessa påhitt är väl tveksamt men inte omöjligt. Kanske blir jag i alla fall lite klokare över var all min tid och de där pengarna egentligen tar vägen..

Kommentarer
Postat av: Victor "Alejandro" Karlsson

Struktur är viktigt...

Man ska ha koll på insaldo, utsaldo och sin vice verca ekonomi...

Röda siffror och sevarta är brå och ordningen blir vättre och vättre och vättre...

2009-05-05 @ 08:46:50
Postat av: Fröken Fru

Viktor, du är fantastisk. Du förgyllde min, och speciellt Rickards, dag!

2009-05-05 @ 10:23:11
Postat av: Victor

Hehe, vad gör man inte... Kan tänka mig att Rickard tyckte att det var kul =)



Får man hänga på till Paris eller? =P

2009-05-06 @ 12:03:21
Postat av: Fröken Fru

Det kan du lita på att han gjorde. Vi pratade om det hela dagen! Paris är ju öppet för alla så sväng bara förbi vettja!

2009-05-08 @ 18:14:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0