Rädda Joppe - död eller levande

Haha, att vara gift är ju väldigt spännande.. Nyss fick vi leka Rädda Joppe, eller rädda Matildas smutstvätt. Smart som jag tycker att jag är hade jag lagt mina smutskläder i en fin liten vit plastpåse i badrummet framför tvättmaskinen. Budskap - den här påsen ska in i tvättmaskinen! Det sa jag ju däremot inte till Rickard utan tyckte att min hint skulle vara tydlig nog. Rickard däremot trodde att jag varit snäll och tömt soppåsen på toan och tog därför påsen, utan att blinka, gick ut i trappuppgången och slängde ner min klädpåse i sopnedkastet!! När det sedan var dags att ladda tvättmaskinen frågade jag fundersamt vart min vita påse tagit vägen.. När vi fattat vad som hänt blev det lite småpanik, jag kunde bara tänka på Rädda Joppe och hur den stackarn också blev slängd av misstag. Det blev ett äventyr sen att rusa ner och bryta sig in i soprummet för att gräva upp påsen - alla påsar i tunnan var vita med ska tillläggas - men nu ligger mina kläder i säkert förvar uppe i lägenheten igen. Precis som Joppe. Vilket äventyr..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0