Om att spendera sin tid

De senaste dagarna har jag blivit skrämmande medveten om hur oeffektiv och dålig jag blivit på att spendera min tid på ett bra sätt. Alltför många timmar har förlorats framför datorn, alltför många! Ibland kommer jag på mig själv när jag sitter och funderar på alla de saker som jag skulle vilja göra eller hinna med. Då suckar jag oftast bara lite lätt och tänker "jag ska bara", och så kikar jag lite till på en ny blogg nånstans eller bara slö-tittar på Facebook. Big time, waste of time. Det är ju ingen annan än jag själv som kan bestämma vad min tid ska gå till och motivationen, tja, den går väl upp och ned. Men inte vill jag se tillbaka på min dag och tänka, 'nej Matilda, det här kunde du faktiskt skött bättre..' Det är inte en tanke man vill gå till sängs med. Så, jag vet inte riktigt vart jag ska börja, listor tycker jag ju om. Så kanske borde jag göra en sådan, något i stil med Idag-tänker-jag; vara utomhus och njuta av vädret, läsa en bok, ringa hem, reflektera, ha en andakt, laga lunch till mycket folk, lämna in en cykel på lagning, strosa runt Hamar med Rickard, gå på second hand, städa. träffa folk i Café Alv, dricka kaffe och prata mer med Gud. Ja det är inte lätt det här med tid. Men det är ju något av det dyrbaraste vi har här och då vill man ju spendera den väl. Med och för andra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0