Mer än du vill veta..

Listor är ju något som jag missbrukar så in i norden. De är lösningen på de flesta problemen. Vissa är bara fåniga, och då är de nästan ännu roligare på något vis. Hittade just den här listan på det stora internetet och fyllde i med passande och ärliga svar. Så snart vet ni mer om mig än vad ni behöver.. Om du orkar läsa alltihopa. Definitivt.

ALLMÄNT
Namn: Anna Matilda Josefin Blomgren, möjligtvis Adolfsson i efternamn då eftersom vi ännu inte fått några papper från skattekontoret med godkännande..
Civilstånd: Gift
Familj: Man, mamma, pappa och två kära småsystrar. Och två tjocka släkter.
Ålder: Tjugoett hela året ut.
Längd: 174 cm.
Skostorlek: 39.
Hårfärg: Blond

KÄNSLOR
Är du kär i någon? Min man då, lyckligtvis och upp över öronen.
Är du lycklig? Väldigt.
Tycker andra att du är attraktiv? Åtminstone en, och han räcker gott och väl. Och huruvida någon är attraktiv eller inte har annars överhuvudtaget ingenting att göra med äkta lycka.. 
Så det så!

FÖRÄLDRAFRITT
Piercingar: Ska nog ta och prova Föräldrafällan-tricket igen och hoppas slipppa en ny infektion.
Tatueringar: Kanske en dag.. Något vist runt handleden.
Alkohol/rökning: Nej.
Droger: Definitivt och alltid nej.

FAVORIT

Mat: Mammas.
Pålägg: Tonfisk på mjukislimpa.
Dryck: Te.
Syssla: Umgås över en fika eller två.
Sport: Basket eller volleyboll att spela, fotboll att titta på.
Kläder: Fleece-morgonrock, pappas gamla brandkårs-t-shirtar och mjukisbyxor från Stadiums barnavdelning. Det är en tjusig kombination.
Film: Almost Famous.
Serie: The Office eller My name is Earl, lagom djupt.
Bil: Gumpe, eller Volvo 240, Rickard sa häromdagen att nu kommer han ju faktiskt inte undan längre, han bor ju till och med på landet, så nu är han ju en riktig bonn-/240-raggare. Eller rånare som de säger i Norge. Annars är det väl en Audi som toppar.

ANTAL GÅNGER DU HAR
(det här var nog min favorit att svara på)
Svurit: En gång högt vad jag kan minnas, efter ett väldigt misslyckat matteprov i tvåan på gymnasiet.
Ljugit för någon: För många, dumt.
Varit i slagsmål: Ett antal med Becca och några under åren då jag fortfarande var större och starkare än pojkarna. Gangsteråren.
Blivit arresterad: Så här långt ingen gång, men man vet ju aldrig när man är ute och missionerar i den stora farliga världen..
Gånger ditt namn varit med i tidningen: Mellan 10-15 kanske. Inte så noga.
Ärr du har på kroppen: Minst fem, de fem har i alla fall orsakats av en halkning där huvudet slog i badkaret, en alldeles för varm plåt på hemkunskapen, ett brännande grimskaft på en nervös häst, en tur genom ett taggtrådsstängsel med en annan häst och en longboardsvurpa med mycket blodigt avslut. 
Gånger du legat på sjukhus: Över natten en vad jag kan komma ihåg, när jag trampat på en sten som fastnade kvar och blev till en infektion i foten. Jag vägrade dessutom åka in till sjukhuset en minut för tidigt för jag skulle ju på ridlektion och det var ju betydligt mycket viktigare än den där eländiga foten.

SENASTE
Boken du läste: Jesus wants to save Christians - Rob Bell.
Personen du fick brev av: Vykort ifrån Nina.
Personen du fick sms av: Mamma.
Gången hela din familj åt middag tillsammans: Lördagen den 4:e Juli, dagen innan vi reste tillbaka till Norge. I bersån hemma i Grytgöl.
Filmen du hyrde: Body of lies
Filmen du köpte: Den engelske patienten
Filmen du såg: Harry Potter och halvblodsprinsen
Låten du lyssnade på: Kings of Leon - Use somebody.
Låten du laddade ner: Sådant har jag slutat med efter några prat med min förståndige karl.
Personen du ringde: Rickard.
Personen som ringde dig: Pappa.
Tv-program du tittade på: Det var ju i Sverige, för här har vi ju ingen TV. Så det var säkert Two and a half men eller något annat högklassigt.
Personen du tänkte på: Man blir ju lite ställd av frågan. Men Ida eller Maggi var det nog.

FÖRVIRRAD FRÅGESTUND
Hur tidigt stiger du upp? Vid åtta-tiden till vardags.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Inte kärlek, förälskelse möjligtvis. Kärlek tar ju lite längre tid om jag fattat det hela rätt.
Vad är du allergisk mot? Ingenting, lyckligtvis.
Var har du ont? I ryggen. Efter all icke-existerande träning.
Använder du hårspray? Som på det ljuva 80-talet, kom igen kom igen.
Kan du stå på händer? Nej.
Vad ser du fram emot? Familjebesök, ny lägenhet och den kommande DTS:en.
Vad sparar du till? En symaskin.
Kan du sjunga? Fråga inte mig, för jag tycker ju faktiskt det. Ensam.
Vilket schampo använder du? Något ukrainskt, annars Head & Shoulders eller Fructis.
Vad är du rädd för? Prestationsångest, likgiltighet.

Gott och blandat så att säga. Nästa gång ska jag nog välja frågorna/påståendena själv.
Även om lite hjälp aldrig skadar. Man lär sig ju lite mer om sig själv med ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0