Klassiska Svenska Pannkakor

En sak till bara, den här dagen blev allt bara pannkaka.. Vi tänkte lyxa till det på lunchen och göra pannkakor. Jättegott! Det var bara det att när det sedan var dags för middag, vad var det som serverades då? Jo, pannkakor! Då var vi inte lika förtjusta. Men goda var de ju och om någon blev sugen så följer här ett recept:


Ingredienser
till ca 8-10 pannkakor

2½ dl vetemjöl
½ tsk salt
5 dl mjölk
3 ägg
1½ msk smör

Gör så här
Blanda mjöl och salt i en bunke. Vispa i hälften av mjölken tills du får en slät smet. Vispa sedan i resten av mjölken och äggen. Låt gärna smeten stå i cirka 10 minuter. Smält hälften av smöret i en stekpanna, låt det svalna lite grann och vispa sedan ner det i smeten. Använd lite extra smör till att steka pannkakorna i stekpannan. Servera med med hallonsylt och ett glas mjölk. Kanoners.

Kommentarer
Postat av: maggi

"åskan har gått, och om kvällen blir det mörkt. stjärnorna syns nu på himlen igen. sjön är så varm och jag badar varje dag. och jag hoppar i utan att bli rädd för jag simmar ganska bra." hahahaha jag kommer snart till er blomgrens! eller om ett tag i alla fall... satt här om dagen och tittade på school of worship och school of acting for the screen. man får väl helt enkelt se vart det bär av vart efter... igår var hela glada gänget på kalas :D

2009-07-12 @ 17:20:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0