Desperation efter variation

I vanliga fall tycker jag om att veta vad som kommer, att redan innan veta att när du stoppar in vad det nu är i munnen så kan du göra det utan att tveka för du vet vad som väntar. Jag tror jag är lite som norrmans-stereotypen, tycker jag om något så håller jag mig till det. Varför skulle jag prova något nytt och riskera att det inte kommer smaka lika gott som min/mitt vanliga bröd/ost/mat/dryck/vad-som-helst. Det är ju ingenting fel med det egentligen förutom att jag nyligen upptäckt att jag missat en hel rad smaksensationer. Som sås till exempel, fram till 16 års ålder var det bara något kladdigt som förstörde smaken på allt som det kom i kontakt med. Nej, bort med fegheten och fram med nya smaker! Dessutom är jag trött på att äta samma bröd varje dag, jag vet inte vad det är som händer riktigt, men snart så måste jag nog faktiskt ta och baka. Ju mer vågat desto bättre! Vardagsvariation - Ja tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0