Journalistik på hög nivå

GRIMERUD. Ända sedan jag var liten har jag tyckt om att skriva, men liksom aldrig gjort något med det riktigt. Förrän kanske nu, och konstigt nog verkar det som om man bara tar det där första steget så kommer det mer naturligt. Idag ska jag nämligen få vara journalist! YWAM Norge driver en tidning som kallas Mot målet som kommer ut varje månad. Denna månadens tema är Sanningen och hur sanningen har förändrat människors liv. Inget litet tema direkt. Men jag har i alla fall fått i uppdrag att ringa en av våra före detta elever och göra en intervju. Skriva ner allt på svenska och sedan låta det översättas till norska. Så det är lite nervöst för jag vet inte om "bra" svensk journalistik blir lika bra när det översätts. Men man får väl helt enkelt lita på att om man blir tillfrågad så har man väl blivit det av en anledning.. Eller? Pennan i högtsa hugg och några nervösa sneglingar på telefonen, det är ju för typiskt att man måste använda telefoner.. Men den här gången kommer jag inte undan!

Kommentarer
Postat av: Hemlig journalistikbeundrare!

haha så härligt att det är en telefonintervju! Kör hårt älskling...

2009-05-21 @ 18:04:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0